Ungdomsledare
i Västkustkyrkan Strömstad

Vilka är vi
Västkustkyrkan är belägen i vackra Strömstad. Staden har ett spännande läge med havet och Kosteröarna åt väster och Norge på bara några mils avstånd norrut. Vintertid bor det ca 13.000 invånare här men sommartid hittar mer än 100.000 turister hit!

Västkustkyrkan är en varm, levande och mångkulturell församling på ca 130 medlemmar. Nästan varje vecka ser vi också hur nya människor hittar till kyrkan på gudstjänst, Alpha eller någon annan samling. Västkustkyrkan är en av ca 430 församlingar som är anslutna till Pingstsamfundet i Sverige. Tillsammans betonar vi att hela Bibeln är Guds levande Ord och att Jesus är enda vägen till Gud. Vi vill att Jesus ska få vara i centrum i allt vi gör och längtar efter att få se flera människor ha en personlig relation med honom. Vi praktiserar troendedopet och betonar betydelsen av andedopet och de andliga gåvornas funktion i församlingen.

Vi lever i en speciell tid nu där mycket skakar runtomkring, men mitt i allt som händer i världen så upplever vi att Gud har något stort på gång och att många människor är öppna och nyfikna på kristen tro. Vi tror på liv förvandlade av evangeliet. Second Hand-butiken som församlingen driver är en viktig kontaktyta för att nå ut till människor i samhället. För ca 2 år sedan fick ungdomsarbetet en nystart och vi står nu i en spännande fas i församlingen där vi ser högstadieungdomar, som tidigare inte haft någon koppling till kyrkan, komma till Youth Alpha eller ungdomssamlingarna på fredagskvällarna. Det är fantastiskt att se vad Gud redan håller på att göra! Vi sträcker oss samtidigt vidare för vi vill nå fler ungdomar här i Strömstad med evangeliet och söker nu dig som är beredd att koppla tillsammans med oss i det uppdraget.

 

Är DU vår nye ungdomsledare?
Vi söker huvudsakligen dig som har en tro och övertygelse att allt är möjligt för Gud och är passionerad för Guds rikes utbredning i Sverige och då såklart också Strömstad!

 

Vi ser även gärna att du har:

  • Ett år på bibelskola med dig. Har du tidigare erfarenhet av ungdomsarbete eller annan form av ledarskap så är det ett plus.
  • En längtan efter att människor ska lära känna Jesus och växa i sin personliga tro.
  • Mognad och trygghet i dig själv, din tro och i din roll som ledare.
  • God samarbetsförmåga då du jobbar tillsammans med både anställda och ideella ledare.
  • Driv och egen motor att få i gång saker.
  • En bra relationsskapande förmåga med ungdomar både i församlingen och utanför.

 

 

Ansökan
Ungdomsledartjänsten är på 50% och en provanställning med tillträde 2023-08-01 eller efter överenskommelse. Det finns goda möjligheter att kombinera den här tjänsten med till exempel ett vikariat på någon av stadens alla skolor eller jobb inom handeln.

Välkommen att skicka din ansökan med CV, referenser och ett personligt brev där du berättar mer om dig själv och den kallelse Gud har lagt ner i dig. Vi ser med stor glädje fram emot att höra från dig och är öppna för samtal kring hur tjänsten ska utformas.

Ansökan skickas till senast 2023-06-30. Ansökningar behandlas
löpande och tjänsten kan tillsättas tidigare enligt överenskommelse.

Mer info
Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor, hör gärna av dig till:

Johanna Winther (pastor och föreståndare)
Tel. 0733-123 784
Mail:

Christer Saltell (ordförande)
Tel. 073-0153051
Mail:

©  Copyright 2022 - Västkustkyrkan

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram